fredag 20 augusti 2010

Med öppna ögon

Acadia National Park

Hej vänner!

Idag har jag hittills samlat på mig följande gladsaker:

1) Miljöombyte
Följde sonen till skolan och blev genast glad av att vara i skolvärlden.

2) Nytt möte
Tänkte ta en långpromenad efter skollämningen. I hallen, på väg ut från skolan, börjar jag och en mamma prata. Nyinflyttade som jag och sonen är blev jag glad över hennes initiativ till dialog och vi fastnade på skolgården i säkert en halvtimma babblandes om det mesta. Underbart! Det fyllde mig med glädje.

3) Sonens klass
Mamman är den tredje föräldern som intygar att min son hamnat i en jättefin grupp. Åh, jag kan inte få nog av att höra det. Mitt mamma-hjärta fylls till bristningsgränsen av hejdlös glädje. Och lättnad.

4) Skogen, naturen, temperaturen
Jag är ju lat av naturen, men inte i naturen ;-) Det är ofelbart underbart att komma ut i det gröna. Särskilt en dag som denna. 17 grader ute. Lovely.

5) Möten igen
På min promenad stöter jag på andra motionärer. De allra flesta hälsar och ser glada ut. Det gör mig glad. Blev liksom förföljd av en kille med hundar och när jag till sist vände för att byta håll började vi skratta och prata. Ännu en gladsak.

6) Jag är på rätt plats!
Att flytta har gjort mig SÅ gott. Jag inser det nu under min promenad. Jag lyssnar på bra pepp i lurarna (Abraham-Hicks) och känner riktigt hur glädjen bubblar i kroppen. Jag är på rätt plats. Det känns så tydligt. RÄTT PLATS!!!

Så... kom igen... vilka gladsaker har du hittat?

5 kommentarer:

Happy sa...

Och så glömde jag att säga - att skapa den här bloggen gjorde mig glad också :-)

Unknown sa...

1) Jag blev glad över att du skapat en sån ny, fin blogg med en fantastisk idé bakom! Det gillar jag!
2) Jag blev glad över att höra om allt som redan gjort dig glad idag! Go girl! Dagen är inte slut än!
3) Jag blev glad när jag gick ut på trappan i morse 8.30 och möttes av en leende sol. Jag log i kapp med den!
4) Jag blev glad när jag öppnade dokumentet "C-uppsatsen" i morse. Jag hade skrivit mer än jag trodde igår kväll.
5) Jag blev otroligt glad då jag mötte en av sönerna i morse (som var ute med polarna igår kväll) och såg att han mådde bra och han berättade att de haft roligt.
6) Jag blir glad av att tänka på kvällen jag går till mötes. Skumpa.God mat.Vin.Dessert.Mys.

Tack för att du skapat denna plats att bli glad på och för att vi kan dela gladsaker med varandra! =)
KRAM Afrodite

Happy sa...

Afrodite - nu blev jag glad igen ;-)
Sitter och äter god chili o njuter och glädjs åt den. Är också glad över att jag ska hämta sonen snart o botanisera lite bland några affärer i närheten. Är också glad över fredagsmyset som väntar.

Anonym sa...

Glad att du finns!
Glad att jag finns!

Glad att det fanns medicin för att bota
min cancer.
Nä. Den var inte min förresten.
Å ingen annans heller.
Ingen ska behöva gå igenom helvetet.

NU FEST!!
G.L.A.D.

/Anitha sa...

Mina gladsaker idag:

- Nya pojkvännen. Underbar människa på alla sätt och vis. Jag vill vakna med honom om 5 år. Och om 10 år. Och i all evighet.

- Dansgruppen som uppträdde på torget i Uppsala i eftermiddags. Så roligt att se! Fick det att spritta i kroppen, och en längtan efter att få dansa igen vaknade till liv. Jag saknar det!

- Mina barn. Alltid, alltid. Världens finaste!

- Mina vänner. Ingen har bättre vänner än jag. Det är inte möjligt! Ni är bäst <3

- Kramar. Man kan inte ge utan att få, man kan inte få utan att ge. Den perfekta gåvan.

KRAAAM!

Skicka en kommentar